CSS co to właściwie jest?

Jestem webmasterką, moją pracą i pasją jest tworzenie stron www. Pamiętam swoje początki, te wszystkie języki kodowania, znaczniki, atrybuty i całe to dziwne słownictwo… gdyby nie to, że byłam zafascynowana możliwościami jakie daje znajomość poszczególnych języków kodowania bez wahania stwierdziła bym, ze to istny horror.

W swoje pracy często słyszę „Co to właściwie jest ten CSS i do czego służy?”. A więc postanowiłam odpowiedzieć na to pytanie i na tym blogu, tym bardziej, że CSS jest jednym z moich ulubionych języków, a ten blog traktuje, o rzeczach, które uwielbiam 🙂

Skrót CSS pochodzi od angielskiej nazwy Cascading Style Sheets, w dosłownym tłumaczeniu oznacza to kaskadowe arkusze stylów.

Język CSS tworzy całość z językiem HTML. Innymi słowy dopełnia on i określa wygląd stron www. Najważniejszym i podstawowym powodem, który przemawia za używaniem języka CSS jest możliwość pogrupowania i oddzielenia od siebie kodu struktury witryny od kodu warstwy wizualnej. Dzięki temu zabiegowi możemy łatwiej i szybciej tworzyć strony www oraz nadawać im pożądany wygląd. A gdy przyjdzie nam potrzeba edycji kodu strony, to również oddzielenie tych dwóch warstw jest dla nas wygodniejsza. I tutaj można by napisać kolejną książkę, ale w tym wpisie chciałam tylko powiedzieć wam czym tak naprawdę jest mój ulubiony CSS.

CSS pozwala mi dowolnie kształtować warstwę wizualną strony internetowej. Stosowanie go daje największą satysfakcję, gdyż to on kreuje wygląd naszej witryny www. Nadaje kształt zapisanym w HTML treściom.

Dodaj komentarz